אורך חיי מצבר

חיפשתם מידע בנושא ״משך חיי מצבר״? כן… אין דבר יותר מתסכל מאשר לגלות בוקר אחד כי הרכב פשוט לא מניע. יכולות להיות לכך כמה וכמה סיבות, אך לרוב החשוד העיקרי במקרה זה הוא המצבר לרכב. מכיוון שהמצבר אחראי על העברת מתח חשמל לכל מערכות הרכב, וגם למתג ההצתה, מצבר ישן ובלוי שנמצא בשימוש לאורך זמן לא מסוגל לספק את המתח החשמלי הדרוש להנעת הרכב.

הלך המצבר לרכב? לא נורא הכירו את תיק תק מצברים החלפת מצבר עד הבית במהירות עדיין לא בטוחים אתם מוזמנים לחייג ונברר או לחילופין להמשיך בקריאת המאמר

משך חיי מצבר – כל כמה זמן צריך להחליף מצבר?

מצבר לרכב במחיר משתלם? צרו קשר עכשיו: 072-390-1108!

לכל מצבר יש אורך חיי מצבר ממוצע, והוא תלוי בעיר בסוג המצבר ובאיכות שלו. מצבר השייך ליצרן מקורי ואיכותי יכול להחזיק מעמד לפחות שלוש שנים, ולעיתים אפילו להגיע לארבע שנים – משך חיי מצבר כמובן תלוי בשימוש שנעשה ברכב.

בשונה ממה שנהוג לחשוב, דווקא נסיעות קצרות ברכב הם אלו העלולות לקצר את אורך חיי המצבר ולא נסיעות ארוכות. המצבר הוא סוללה חשמלית הנמצאת בכל רכב ותפקידו להפעיל את מערכות החשמל בו. כמו כל פעולה של סוללה חשמלית, גם המצבר זקוק לטעינה מחודשת בכל פעם שמפעילים אותו כדי שיוכל להמשיך ולספק את החשמל הדרוש.

הטעינה של המצבר מתבצעת במהלך הנסיעה ברכב, כך שככל שהנסיעה ארוכה יותר כך המצבר נטען בצורה הטובה והמלאה ביותר. בנסיעות קצרות במיוחד אולי ניתן לחסוך בדלק, אך המצבר אינו מספיק להיטען כראוי וכך משך חיי המצבר עלול להתקצר משמעותית מהזמן הממוצע.

מדוע לא ניתן להשתמש במצבר ישן?

מצבר שעבר את תקופת הזמן הממוצעת שלו, הופך להיות כבר לא שימושי ואפקטיבי עבור הרכב. לרוב המצברים אינם מסיימים את חייהם ברגע אחד, אלא הולכים ונחלשים במשך הזמן עד שאינם מניעים יותר כלל. מצבר ישן הוא למעשה מצבר חלש שלא מצליח לספק את כוח החשמל הרצוי לכל מערכות הרכב, כך שאם במהלך נסיעה או לאחר הנעת הרכב מופעלות כמה מערכות חשמליות בו כמו מזגן, אורות, מערכת שמע ועוד וניתן לרות בלוח המחוונים כי התאורה מעט מעומעמת – המצבר מאותת לכם כי הוא חלש, וככל הנראה עומד לסיים את חייו בקרוב.

האם הנעה עם כבלים יכולה לעזור למצבר ישן?

כולנו מכירים את השיטה הישנה ובטובה של הנעת הרכב באמצעות כבלים. אם הרכב לא מניע וגם מערכות החשמל ברכב לא מגיבות, זהו סימן כי המצבר מרוקן ואינו יכול לספק את זרם החשמל הדרוש להנעה. לכן באמצעות חיבור המצבר שאינו מניע עם כבלים מיוחדים לרכב עם מצבר עובד, זהו פתרון שיכול לסייע במהירות ובקלות להתעוררות המצבר והנעת הרכב כראוי.

אך במידה ומדובר במצבר ישן וחלש שעבר את תקופת החיים הממוצעת שלו, רוב הסיכויים הם כי ההנעה באמצעות הכבלים היא עזרה ראשונה וזמנית בלבד ולא פתרון ארוך טווח. מכיוון שהמצבר חלש, הוא לא מסוגל להטעין את עצמו כמו שצריך וכך בהנעה הבאה של הרכב המצבר שוב לא יגיב.

דילוג לתוכן