איך בנוי מצבר?

איך בנוי מצבר?

תכנון המצבר מותאם לעובדה שהוא אמור לספק חשמל לאלטרנטור ולסטרטר והשילוב בין כל הגורמים הללו, יתניע את המנוע.

בשנים האחרונות החלו ליצר מצברים חדשניים אשר בנויים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ביותר. בחלק מהמצברים הללו לא מבצעים תחזוקה שוטפת לאורך שנות הפעילות שלהם. הם פועלים באופן עצמאי עד שהם שובקים חיים בהתאם ליכולות שלהם.

המבנה של המצבר 

בכל מצבר קיימים שישה תאים של 2.1 וולט כל אחד אשר מחוברים זה לזה, בתוכם מוצבים לוחות חיוביים ולוחות שליליים המשמשים כמחיצות. הלוחות הללו שרויים בתוך נוזל שהוא תחמוצת של עופרת. כל התאים הללו הם מחוררים בכל שטחם  והם בעלי יכולת לפעול באופן נפרד. החירורים הם אלה אשר מגינים על התאים ומונעים היוצרות של קצר. בהתאם לנפח המנוע של הרכב, קיימים כמה גדלים של מצברים ובכל אחד מהם יש כמות של לוחות פנימיים בהתאם לגודל שלו.

מצבר לרכב במחיר משתלם? צרו קשר עכשיו: 072-390-1108!

מצבר אשר אינו מתפקד באופן מלא 

כאשר המצבר עומד להתרוקן הוא אינו מסוגל לספק את מלוא תצרוכת החשמל למנוע ולגורמים הנוספים אשר הוא מספק להם חשמל בדרך כלל. לכן הוא אינו מסוגל להפעיל את המזגן, מערכת השמע ואת מלוא הנוריות בלוח המכוונים. זו הסיבה שהן בהירות ולפעמים אף נדלקות ונכבות.

קיימים מקרים שבהם הזרמה של מים מזוקקים יפתרו את הבעיה. פעולת פתיחת המצבר מתבצעת רק כשהמנוע דומם וקר כיוון שלאחר נסיעה המים והחומצה במצבר רותחים ועם פתיחת הפקק הם עפים כלפי מעלה ועלולים ליצור כוויה לאדם המטפל בכך.

לצורך מילוי המצבר, פותחים את הפקקים אשר נמצאים בחלק העליון של התאים ומוסיפים מים מזוקקים בכל אחד מהתאים על פי הצורך, עד נקודת הסף בגובה המסומן כאשר גוון המים הוא שקוף.

תקופת האחריות של המצבר

רוב היצרנים מעניקים אחריות למשך שנה או שנתיים כיוון שזהו אורך החיים של המצבר. רכבים אשר נוסעים מחוץ לעיר מחזיקים פרקי זמן ארוכים יותר מאלו אשר נוסעים בעיקר בתוך העיר כיוון שבנסיעות מהירות הרכבים מבצעים שוב ושוב פריקה וטעינה וכך הם בעלי מסוגלות לפעול פרק זמן ארוך יותר מרכבים אשר נעים במהירות נמוכה בתוך העיר.

אם לא מצליחים להתניע את הרכב פחות או יותר בתום תקופת האחריות, קיימת סבירות גבוהה שיש להתקין מצבר חדש. 

אחזקה של המצבר 

כדי ליהנות מפעילותו של המצבר לאורך זמן חשוב לבצע בו פעולות תחזוקה מינימליות. לדוגמה חשוב מאד לנקות קורוזיה אם הצטברה על המצבר באמצעות מים רותחים ולאחר מכן מריחה של חומר שימנע הצטברות של קורוזיה בעתיד, מעבר לכך יש להוסיף מים מזוקקים אם יש צורך בלבד.

שירות מצבר עד הבית 

נשמח להעניק לכם שירות מצבר עד הבית, טכנאי יגיע לביתכם ותוך דקות יתקין מצבר חדש ברכב.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
המצבר לרכב שלי

המצבר לרכב שלי

מבחר מצברים של מיטב היצרנים במקום אחד! אנו בעלי 45 שנה של ניסיון בתחום המצברים, דור שני שמנהל את קומפלקס המצברים.

מאמרים נוספים מהבלוג שלנו

מצברים מהקטלוג שלנו